۳.۹.۸۳

خلیج فارس

چند روزی‌ست که سر و صدای اقدام اخیر موسسه National Geographic در وبلاگ‌های فارسی بلند شده است. این موسسه نقشه‌ای منتشر کرده که در آن از اصطلاح Arabian Gulf برای خلیج‌فارس استفاده شده است. (برای مشاهده نقشه اینجا را کلیک کنید)

در همین راستا اقداماتی انجام شده که حضور همه را طلب می‌کند. اولین اقدام جمع‌آوری امضای الکترونیک است. می‌توانید اینجا را کلیک کنید و به جمع معترضین بپیوندید. البته چند وقتی‌ست که امضای الکترونیکی کمی لوس شده و برای هر اتفاق نه چندان مهمی امضا جمع‌آوری می‌شود. اما خوب هنوز هم با همه این استفاده‌های نا‌به‌جا و عجولانه امضای الکترونیک اگر حجم وسیعی داشته باشد می‌تواند در ایجاد موج و جریان موثر واقع شود. تا الان هم چیزی در حدود ۷ هزار نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند.

البته گویا وزارت ارشاد هم پخش نقشه این موسسه را در داخل ایران ممنوع اعلام کرده و به محققان آن اجازه ورود به ایران را نمی‌دهد که نمی‌دانم کار خوبی‌ست یا کار بدی.

جریان دیگری که راه افتاده و علی تمدن هم پی‌اش افتاده، بمباران گوگلی عبارت Arabian Gulf است. اگر نمی‌دانید بمباران گوگلی چیست این مطلب لوگو ماهی را مطالعه کنید.

امیدوارم این روش‌ها موثر واقع شود.

پ.ن : برای نام خلیج فارس یک سایت اختصاصی هم وجود دارد اما آن‌قدر بی‌حال است که حتی به این قضیه در حد یک جمله هم واکنش نشان نداده است.

پ.ن ۲ : این هم بمباران گوگلی من به این امید که بمب‌ها بیفتند آن‌جا که باید.