۲.۵.۹۵

The Scale of the Universe

البته این یک پروژه جدید نیست. چیز خیلی خارق‌العاده‌ای هم نیست. در ابتدا یک پویانمایی با ماکرومدیا فلش بود که توسط Cary Huang ساخته شد با نام The Scale of the Universe و که البته Michael Huang هم بعدها اپلیکیشن موبایل آن را ساخت.

این پویانمایی کارش نشان دادن ابعاد و اندازه‌ها در جهان است. از کوچک‌ترین چیزها در عالم شروع می‌کند و با کشیدن نشان‌گر ماوس چیزهای بزرگ‌تری را مثال می‌زند تا به ابعاد شناخته شده جهان می‌رسد. یک مقایسه فوق‌العاده زیبا که نشان می‌دهد چه‌قدر در این دنیا کوچک هستیم و حتی چیزهای بزرگ در نظر ما هم چه‌قدر کوچک هستند.



اگر روی هر جسم یا موجودی کلیک کنید، شرحی از آن و ابعاد و اندازه‌ی تقریبی‌اش ارائه می‌کند. خلاقیت و ابداع زیبایی در این پویانمایی هست که آدم را به فکر فرومی‌برد. نسخه فارسی هم دارد.
این پویانمایی البته در سال ٢٠١٢ ساخته شد و در همان سال‌ها به عنوان پست درفت در وبلاگم داشتمش تا روزی معرفی‌اش کنم که از یادم رفته بود.
اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، احتمالن برای دیدن پویانمایی ساخته شده با ماکرومدیا فلش مشکلاتی خواهید داشت. برای همین می‌توانید اپلیکیشن آن را به قیمت ٩٩ سنت ناقابل از اپ‌استور بخرید که به نظرم حتی شده برای حمایت از این تیم این کار را بکنید.