۶.۴.۸۹

هفته‌ای یه‌بار آدمو نمی‌کُشه

هفته‌ای یه بار آدمو نمی‌کشه (Once a Week Won't Kill You)
ترجمه امید نیک‌فرجام و لیلا نصیری‌ها
نشر نیلا

"هفته‌ای یه بار آدمو نمی‌کشه"، یک مجموعه داستان است شامل ۱۰ داستان کوتاه. داستان‌هایی با ریتم و طنز همیشگی سالینجر و با نگاه منتقد او به آزارهای دائمی‌اش در اخلاقیات و مدرنیته. نقدهای تند و کمیک به کژفکری‌های زائیده طبقه متوسط و تجلیل‌های دل‌نشین و رازآلودش از شخصیت‌هایی کم‌یاب و دوست‌داشتنی که مثل یک شعر موهوم، مثل یک کودک گریزپا، ذهن خواننده را درگیر می‌کند. 

در داستان‌های این مجموعه کدهایی به شخصیت‌های دیگر کتاب‌ها و داستان‌ها مثل هولدن ناتور داده می‌شود که گویی بعد تازه‌ای از شخصیت آن داستان‌ها را بر ملا می‌کند. انگار سالینجر با این آدم‌ها زندگی کرده و می‌کند و هر لحظه به ابعاد تازه‌ای از آن‌ها پی می‌برد. 

از بین داستان‌های کتاب، داستان "ستوان با گذشت" را به خاطر علاقه‌ی شخصی‌ام به داستان و این‌که یاد دوستی همیشگی را در من زنده می‌کند، اسکن کرده و برای دانلود گذاشته‌ام. و البته داستان "هفته‌ای یه بار آدمو نمی‌کشه" (که نشد بخوانمش و بغض نکنم) از نظر من بهترین داستان کتاب است.

برای آن‌ها که دست‌شان می‌رسد خواندن کتاب و برای آن‌ها که دست‌شان نمی‌رسد دانلود قصه زیر را اکیدن توصیه می‌کنم. حتما توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید که از بهترین آثار سالینجر است.


+ فهرست آثار منتشر شده‌ی سالینجر در سایت کتاب‌خانه ملی

-------------------------------------------------------

پیشنهاد خواندن یا نخواندن کتاب بر اساس نظر شخصی من :